Min E-post fungerar inte. Vad skall jag göra?

1. Kontrollera att ni har kontakt med Internet. Testa om ni kommer in på till exempel http://www.connect2ip.se. Om det inte fungerar, läs vidare under ”Internetfrågor” i vår FAQ.

2. Om ni har kontakt med Internet, testa att logga in på din webmail. Ni kan logga in på er webbmail genom att klicka på följande adress http://webmail.connect2ip.se/. Om ni kan logga in där och skicka och ta emot mail så är det någon inställning i ditt mailprogram som är fel. Kan ni inte logga in på er webmail bör ni kontakta vår kundtjänst på info@voicetech.se eller per telefon på 0470-325 325.

3. Kontrollera att ni har angivit rätt servrar för inkommande och utgående mail i ditt E-post program.

4. Testa att temporärt inaktivera din brandvägg för att se om det hjälper. Fungerar det då måste ni se över era inställningar för er brandvägg. Vi kan tyvärr inte hjälpa dig med support på brandväggar eller routrar, men de allra flesta tillbehörstillverkare har egna felsökningsfunktioner på sina respektive sajter. Obs! Glöm inte att slå på brandväggen igen när ni åtgärdat problemet!

5. Prova att tillfälligt inaktivera ditt antivirus program och se om det löser problemet. Väldigt många antivirusprogram har en förmåga att ”spärra” mailen ibland, helst efter att det gjort en automatisk uppdatering.